Όλες οι παγκόσμιες εσωτερικές διδασκαλίες υποστηρίζουν ότι ο άνθρωπος, δεν έχει υπάρξει, ποτέ χωρίς έναν φίλο. Απεναντίας έχει μια σειρά Δασκάλων οι οποίοι συνέχεια παρακολουθούν την πρόοδο των λιγότερο προοδευμένων και συντηρούν τη γνώση που αποκτήθηκε μέσω αιώνων δοκιμασίας και εμπειρίας.
Διατηρούν τη γνώση που έχουν αποκτήσει για τους νόμους της φύσης σε όλα τα τμήματα και είναι έτοιμοι όταν ο κυκλικός νόμος επιτρέψει να τη χρησιμοποιήσουν προς όφελος της ανθρωπότητας. Έχουν υπάρξει πάντοτε ως ένα σώμα, αναγνωρίζοντας ο ένας τον άλλο, ανεξάρτητα σε ποιό μέρος του κόσμου μπορεί να βρίσκονται και όλοι εργάζονται για το κοινό καλό με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Υποστηρίζεται πως είναι σύνηθες να μην αποκαλύπτουν ποιοί είναι, γιατί ειδάλλως θα λατρεύονταν ως θεοί . Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο οι Δάσκαλοι, μας υπενθυμίζουν ότι όλες οι Ψυχές είναι βασικά ταυτόσημες με την Παγκόσμια Υπερψυχή, μια κατάσταση που όχι μόνο μας δίνει δυνατότητα απεριόριστης δύναμης και σοφίας αλλά, εξίσου, μας καθιστά υπεύθυνους έναντι του συνόλου, έναντι της Μίας Ζωής της οποίας αποτελούμε μέρος.
Οι γραφές λένε ότι οι Δάσκαλοι της Σοφίας είναι προστάτες μας, σύντροφοι στο δύσκολο ταξίδι της ζωής μας, στοργικοί πνευματικοί πατέρες, μας διδάσκουν τις αιώνιες αλήθειες της εσωτερικής φύσης του σύμπαντος και της ψυχής μας, έχουν απεριόριστη υπομονή και αφοσίωση στο Έργο που έχουν αναλάβει να επιτελέσουν προς χάρη της πνευματικής ανάστασης των δικών μας ψυχών. Όμως, ως Ψυχές του ΝΟΜΟΥ, αντανακλούν, εκφράζουν και εφαρμόζουν απαράλλακτα τον Νόμο για τους ίδιους καθώς και για τους συνοδοιπόρους(δόκιμους ή μαθητές). Στη σύγχρονη εποχή αρκετοί είναι εκεινοι που αναζητούν έναν πνευματικό δάσκαλο, είτε στο φυσικό επίπεδο, είτε στο όνειρό τους ή στον διαλογισμό τους. Πολλές φορές επιδιώκουν να έρθουν σε επαφή με ένα Δάσκαλο της Σοφίας, ένα Μαχάτμα, για να έχουν μέσω αυτού μια απόδειξη για την ύπαρξη της Πνευματικής Ιεραρχίας.
Εκείνοι λοιπόν που φέρουν τη γνώση υποστηρίζουν ότι οι Πνευματικοί Διδάσκαλοι, είναι κάθε στιγμή μαζί μας επειδή η ανώτερη φύση μας, η πνευματική, είναι της ίδιας ουσίας με εκείνης του Πνευματικού μας Δασκάλου, γιατί αυτός είναι ο Πνευματικός μας Εαυτός, που είναι Ένας για όλους μας, αφού καθένας από μας είναι ένα τμήμα από την ουσία του. Και όπως εμφανίζεται μέσα από πολλαπλές προσωπικότητες πάνω στο φυσικό πεδίο, κατά τον ίδιο τρόπο εμφανίζεται και στο αστρικό πεδίο και μας καθοδηγεί.
Ο Πνευματικός Δάσκαλος είναι παντού, τόσο στο φυσικό πεδίο όσο και στο αστρικό γιατί είναι η ίδια η πνευματική ουσία μας. Μπορεί κάποιος να τον συναντήσει μέσα σε ένα φυσικό σώμα αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα τον αναγνωρίσει. ή μπορεί και να τον αναγνωρίσει μέσα στο βλέμμα του παιδιού, του γείτονά, του ζητιάνου, του σοφού, του μύστη, του γιατρού, του έμπορα. Μπορεί να ακούσει τη φωνή του μέσα από μια πέτρα, μέσα από το φύσημα του αέρα, μέσα από το αστραπόβροντο, αλλά όπως και αν τον δει ή τον ακούσει, το μήνυμά του είναι απέραντη αγάπη, σοφία, απέραντη συμπόνια. Ποτέ όμως δεν θα τον συναντήσει πίσω από μια "σχολή". Ποτέ με τη μορφή ενός γκουρού που χρηματίζεται ή κρατά στους κόλπους του δυστυχείς προς εκμετάλευση. Αυτοί οι λεγόμενοι ψευδοπροφήτες που ανά τους αιώνες εκμεταλεύτηκαν τον ανθρώπινο πόνο εν ονόματι κάποιου «ιερού» δόγματος, δεν ανήκουν στον πνευματικό κόσμο αλλά σ' έναν «πνευματιστικό υπόκοσμο» της αριστερής ατραπού,της σαγήνης και της μαγείας. Ένας πνευματικός δάσκαλος που διέπεται από εντιμότητα δεν κρατά κοντά του συνοδοιπόρους που δεν μπορούν να συντονιστούν μαζί του. Τους αφήνει να βρουν το προσωπικό τους μονοπάτι μ' έναν άλλο δάσκαλο πιο συμβατός με την φυσική ιδιοσυγκρασία τους. Ούτε δημιουργεί κανενός είδους εξάρτηση σ' εκείνους που πορεύονται μαζί του χέρι χέρι.Ποτέ δεν παύει όμως να τους φροντίζει στο εσωτερικό πεδίο, μόνο που για να συμβεί αυτό θα πρέπει εκείνος που χρήζει την ανάγκη του να είναι εσωτερικά συνδεδεμένος μαζί του, γεγονός που προκύπτει μόνο από την αμοιβαία εμπιστοσύνη, τον αλληλοσεβασμό και την κατανόηση.
Έχει παρατηρηθεί πως στις μέρες μας εξακολουθεί να υπάρχει η ίδια έντονη ανάγκη για την ύπαρξη Πνευματικού Δασκάλου. Ίσως γιατί είναι αυτός που μπορεί να μας υπενθυμίζει την πνευματική μας φύση, να δυναμώνει την πίστη μας με τις αποκαλύψεις για τον εσωτερικό και απόκρυφο κόσμο και με το παράδειγμα της αρετής, της υπηρεσίας, της προσευχής και του διαλογισμού, να χαράσσει το πρότυπο της πνευματικής μας πορείας. Αν κοιτάξουμε προσεκτικά γύρω μας θα διαπιστώσουμε ότι ένα κύμα εσωτερικής διδασκαλίας έχει απλωθεί στον πλανήτη μας, που μοιάζει με ανοιχτή μύηση. Ακόμη και οι θρησκείες χρησιμοποιούν παρόμοιους τρόπους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των οπαδών τους. Έντυπα, κινηματογραφικές ταινίες, εσωτερικές ομάδες, σχολές μεταφυσικής, και διαδίκτυο, όλα βρίσκονται στην υπηρεσία της πνευματικής εξέλιξης της ανθρωπότητας.
Η εμφάνιση των Μαχάτμας-Δασκάλων- πριν από έναν αιώνα και η δημοσιοποίηση των έως τότε απόκρυφων μυστικών μέσω της Σύγχρονης Θεοσοφίας, μάλλον δεν είναι ένα τυχαίο συμβάν. Πρόκειται για μια ενεργοποίηση της Ιεραρχίας και μια εμφανή παρουσία της μέσα στην ανθρωπότητα.
Επίσης υποστηρίζεται πως για να αναγνωρίσουμε έναν πνευματικό Δάσκαλο θα πρέπει να αποκτήσουμε την ίδια ουσία με τη δική του. Να συντονιστούμε με το δικό του μήκος κύματος ώστε να εκφράσουμε στη γη παγκόσμια αγάπη, ανιδιοτέλεια, αδελφοσύνη και θυσία για το σύνολο. Αν δεν τον αναγνωρίσουμε σημαίνει ότι δεν είμαστε έτοιμοι να συντονιστούμε μαζί του. Η αναγνώριση διέπεται επίσης από ένα βαθύ σεβασμό(από βαθιά κι ανιδιοτελή αγάπη). Όχι από υποτέλεια,ούτε από φόβο. Από υπέρμετρο δέος που απορρέει από τη διαπίστωση ότι είναι ικανός να μας αλλάξει τη ζωή(πάντοτε προς το καλύτερο) κάνοντας εμείς το ελάχιστο. Από δέος και σεβασμό που απορρέει από τη(λογική) διαπίστωση ότι μπορείνα μας καθοδηγεί εσωτερικά ακόμα κι αν δεν τον βλέπουμε στο φυσικό επίπεδο. Από την (ενστικτώδη) διαπίστωση καθώς νιώθουμε ένα χέρι ν' ακουμπά στοργικά στον ώμο μας κάθε στιγμή,κάθε λεπτότης ζωής μας.
Από τη διαπίστωση(τη λογική και ενστικτώδη) ότι εκείνος μπορεί να εξισορροπήσει μέσα μας τις δύο αντίρροπες δυνάμεις. Το YIN και το YANG.
EM.CH.
Διατηρούν τη γνώση που έχουν αποκτήσει για τους νόμους της φύσης σε όλα τα τμήματα και είναι έτοιμοι όταν ο κυκλικός νόμος επιτρέψει να τη χρησιμοποιήσουν προς όφελος της ανθρωπότητας. Έχουν υπάρξει πάντοτε ως ένα σώμα, αναγνωρίζοντας ο ένας τον άλλο, ανεξάρτητα σε ποιό μέρος του κόσμου μπορεί να βρίσκονται και όλοι εργάζονται για το κοινό καλό με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Υποστηρίζεται πως είναι σύνηθες να μην αποκαλύπτουν ποιοί είναι, γιατί ειδάλλως θα λατρεύονταν ως θεοί . Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο οι Δάσκαλοι, μας υπενθυμίζουν ότι όλες οι Ψυχές είναι βασικά ταυτόσημες με την Παγκόσμια Υπερψυχή, μια κατάσταση που όχι μόνο μας δίνει δυνατότητα απεριόριστης δύναμης και σοφίας αλλά, εξίσου, μας καθιστά υπεύθυνους έναντι του συνόλου, έναντι της Μίας Ζωής της οποίας αποτελούμε μέρος.
Οι γραφές λένε ότι οι Δάσκαλοι της Σοφίας είναι προστάτες μας, σύντροφοι στο δύσκολο ταξίδι της ζωής μας, στοργικοί πνευματικοί πατέρες, μας διδάσκουν τις αιώνιες αλήθειες της εσωτερικής φύσης του σύμπαντος και της ψυχής μας, έχουν απεριόριστη υπομονή και αφοσίωση στο Έργο που έχουν αναλάβει να επιτελέσουν προς χάρη της πνευματικής ανάστασης των δικών μας ψυχών. Όμως, ως Ψυχές του ΝΟΜΟΥ, αντανακλούν, εκφράζουν και εφαρμόζουν απαράλλακτα τον Νόμο για τους ίδιους καθώς και για τους συνοδοιπόρους(δόκιμους ή μαθητές). Στη σύγχρονη εποχή αρκετοί είναι εκεινοι που αναζητούν έναν πνευματικό δάσκαλο, είτε στο φυσικό επίπεδο, είτε στο όνειρό τους ή στον διαλογισμό τους. Πολλές φορές επιδιώκουν να έρθουν σε επαφή με ένα Δάσκαλο της Σοφίας, ένα Μαχάτμα, για να έχουν μέσω αυτού μια απόδειξη για την ύπαρξη της Πνευματικής Ιεραρχίας.
Εκείνοι λοιπόν που φέρουν τη γνώση υποστηρίζουν ότι οι Πνευματικοί Διδάσκαλοι, είναι κάθε στιγμή μαζί μας επειδή η ανώτερη φύση μας, η πνευματική, είναι της ίδιας ουσίας με εκείνης του Πνευματικού μας Δασκάλου, γιατί αυτός είναι ο Πνευματικός μας Εαυτός, που είναι Ένας για όλους μας, αφού καθένας από μας είναι ένα τμήμα από την ουσία του. Και όπως εμφανίζεται μέσα από πολλαπλές προσωπικότητες πάνω στο φυσικό πεδίο, κατά τον ίδιο τρόπο εμφανίζεται και στο αστρικό πεδίο και μας καθοδηγεί.
Η εμφάνιση των Μαχάτμας-Δασκάλων- πριν από έναν αιώνα και η δημοσιοποίηση των έως τότε απόκρυφων μυστικών μέσω της Σύγχρονης Θεοσοφίας, μάλλον δεν είναι ένα τυχαίο συμβάν. Πρόκειται για μια ενεργοποίηση της Ιεραρχίας και μια εμφανή παρουσία της μέσα στην ανθρωπότητα.
Επίσης υποστηρίζεται πως για να αναγνωρίσουμε έναν πνευματικό Δάσκαλο θα πρέπει να αποκτήσουμε την ίδια ουσία με τη δική του. Να συντονιστούμε με το δικό του μήκος κύματος ώστε να εκφράσουμε στη γη παγκόσμια αγάπη, ανιδιοτέλεια, αδελφοσύνη και θυσία για το σύνολο. Αν δεν τον αναγνωρίσουμε σημαίνει ότι δεν είμαστε έτοιμοι να συντονιστούμε μαζί του. Η αναγνώριση διέπεται επίσης από ένα βαθύ σεβασμό(από βαθιά κι ανιδιοτελή αγάπη). Όχι από υποτέλεια,ούτε από φόβο. Από υπέρμετρο δέος που απορρέει από τη διαπίστωση ότι είναι ικανός να μας αλλάξει τη ζωή(πάντοτε προς το καλύτερο) κάνοντας εμείς το ελάχιστο. Από δέος και σεβασμό που απορρέει από τη(λογική) διαπίστωση ότι μπορείνα μας καθοδηγεί εσωτερικά ακόμα κι αν δεν τον βλέπουμε στο φυσικό επίπεδο. Από την (ενστικτώδη) διαπίστωση καθώς νιώθουμε ένα χέρι ν' ακουμπά στοργικά στον ώμο μας κάθε στιγμή,κάθε λεπτότης ζωής μας.
Από τη διαπίστωση(τη λογική και ενστικτώδη) ότι εκείνος μπορεί να εξισορροπήσει μέσα μας τις δύο αντίρροπες δυνάμεις. Το YIN και το YANG.
EM.CH.