Translate

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ


Στην Οδύσσεια, το σύμβολο της ψυχής είναι η Πηνελόπη. Αν δούμε τα δύο έργα συγκριτικά, μπορούμε να πούμε ότι η αθάνατη ψυχή του ανθρώπου, αυτή που δε χρειάζεται να εξελιχθεί γιατί είναι τέλεια, αυτή που μένει σταθερή στο κέντρο της είναι η Πηνελόπη. Και ο άνθρωπος-Οδυσσέας, που ήδη είναι παντρεμένος μαζί της, μετά από μακροχρόνιο αποχωρισμό, τείνει να ταυτιστεί μ’ αυτήν. Επιστρέφει μετά από πολλές μετενσαρκώσεις, δοκιμασίες κι εμπειρίες στην πηγή προέλευσής του, στην αθάνατη ψυχή του, στην Πηνελόπη.
 Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι και η Ιλιάδα και η Οδύσσεια συμβολίζουν τον εσωτερικό πόλεμο, με κάποιες διαφοροποιήσεις όμως. Στη Ιλιάδα ο άνθρωπος μάχεται για τον έλεγχο και την κατάκτηση της προσωπικότητάς του, για τον έλεγχο του ψυχισμού του (Ελένη) και τελικά το καταφέρνει. Ας θυμηθούμε εδώ ότι οι Αχαιοί παίρνουν την Τροία χάρη στο σχέδιο του πολυμήχανου Οδυσσέα. Αυτό που κυριαρχεί λοιπόν είναι το Κάμα-Μάνας, ο βασιλιάς της προσωπικότητας. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα στην εξελικτική πορεία του ανθρώπου, αλλά δεν είναι το τέρμα. 

Η συνέχεια δίνεται στην Οδύσσεια. Εδώ ο άνθρωπος Οδυσσέας μάχεται πλέον για να ταυτιστεί με το Εγώ του, για να κατακτήσει την ατομικότητά του, για να ταυτιστεί με την αθάνατη ψυχή του (Πηνελόπη). Και το όπλο του ανθρώπου σ’ αυτή την περίπτωση είναι η Σοφία. Γι’ αυτό βλέπουμε την Αθηνά να παίζει κυρίαρχο ρόλο στην Οδύσσεια. Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, στον τόπο προέλευσής του, μιλάει με την Αθηνά έχοντας πλέον την επίγνωση ότι μιλάει με την ίδια τη θεά. Εκεί, στο λιμάνι της Ιθάκης (ραψ. ν), η Αθηνά αποκαλύπτει την ταυτότητά της. 

Ο Οδυσσέας είναι εκείνος ο άνθρωπος που καταφέρνει να σωθεί από την ύλη (θάλασσα, Ποσειδώνας) και να κατευθυνθεί προς το βραχώδες νησί της Ιθάκης (Αθηνά-Σοφία). Αντίθετα, οι σύντροφοί του, τα κατώτερα στοιχεία του, οι κατώτερες επιθυμίες του πεθαίνουν, για να φτάσει ο ίδιος χωρίς περιττά βάρη στον τόπο προέλευσής του. Είναι σημαντικό να προσέξουμε και τους χαρακτηρισμούς που υπάρχουν μέσα στο έργο για τον Οδυσσέα: κανείς άλλος δε φτάνει τον Οδυσσέα στη γνώση, λέει ο Δίας (ραψ. α 67-68), είναι πολυμήχανος, σοφός, θεϊκός, πολύπαθος, πολύπειρος, πολύσοφος.  Ο Οδυσσέας, πριν φτάσει στην πατρίδα του, περνάει 12  δοκιμασίες, μοτίβο που βρίσκουμε και σε άλλους ήρωες που ξεπερνούν το ανθρώπινο επίπεδο εξέλιξης.
Θα δούμε πολύ σύντομα παρακάτω τους σταθμούς-δοκιμασίες που πέρασε ο Οδυσσέας στο ταξίδι του προς την Ιθάκη και το βασικό συμβολισμό του καθενός.  Ο Οδυσσέας είναι ένας ηλιακός ήρωας, όπως ο Θησέας ή ο Ηρακλής. Καθένα από τα εμπόδια που βρίσκει στο δρόμο του (θάλασσα-δοκιμασίες ζωής) συμβολίζει ένα σημείο του ζωδιακού με τα χαρακτηριστικά του. Κι αφού ο ήρωας έχει περάσει απ’ όλα τα σημεία του ζωδιακού κι έχει ολοκληρώσει το συμβολικό αριθμό 12, ταυτίζεται με τον ήλιο.
(Π.ESOTERICA)




Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

ΥΠΑΤΙΑ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ

Η Υπατία (370-415 ή 416 μ.Χ.) ήταν Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, αστρονόμος και μαθηματικός. Έζησε και δίδαξε στην Αλεξάνδρεια όπου και δολοφονήθηκε από όχλο που αποτελούνταν από φανατικούς Χριστιανούς.
Αν και πολλοί πιστεύουν ότι η Υπατία ήταν καθαρά Ελληνίδα, υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι ήταν μισή Ελληνίδα και μισή Αιγύπτια. Και αυτό διότι α) ο πατέρας της ο Θέων έχει αναγνωριστεί ως Έλληνας και Αιγύπτιος και β) το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων της Αλεξάνδρειας ήταν Έλληνες και Αιγύπτιοι. Λόγω του γεωγραφικού της αποκλεισμού από την υπόλοιπη Αίγυπτο, η Αλεξάνδρεια ήταν ελεύθερη από μισογυνικές παραδόσεις που ήταν γνωστές στην υπόλοιπη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Αν και οι Ρωμαίοι ανάγκαζαν τις κατακτημένες περιοχές να ακολουθούν τους δικούς τους νόμους, οι κατακτημένοι είχαν μια σχετική αυτονομία, με αποτέλεσμα το δίκαιο να είναι ένα μείγμα από τοπικούς και ρωμαϊκούς νόμους, και ειδικά στην Αλεξάνδρεια, όπου συγχέονταν ελληνικοί, ρωμαϊκοί και αιγυπτιακοί νόμοι. Η Υπατία, ως μια γυναίκα μεικτής εθνικότητος, μπορούσε να επιλέξει να ακολουθεί τους ελληνικούς ή τους αιγυπτιακούς χωρίς κάποια παρέμβαση των ρωμαϊκών. Γι’ αυτό μπορούσε να κατέχει γη και να έχει μία δική της επιχείρηση χωρίς κάποιον επιβλέποντα. Οι νόμοι μαζί με την εκπαίδευσή της συντέλεσαν στα δημόσια κηρύγματα της, στο να διδάσκει και να δίνει συμβουλές σε άνδρες, στο να μετακινείται στην πόλη χωρίς κάποιον να την επιβλέπει και να κατέχει το δικό της σπίτι. Το περίεργο είναι ότι με αυτές τις ενέργειες δεν προκαλούσε, αλλά αντίθετα οι κάτοικοι της Αλεξάνδρειας πρέπει να ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιες καταστάσεις.οτελούνταν από φανατικούς χριστιανούς.
 Σύμφωνα με πηγές, εκτός από φιλόσοφος, μαθηματικός και αστρονόμος, κατείχε και την προεδρία της Νεοπλατωνικής Σχολής της Αλεξάνδρειας και ήταν ένα άτομο άξιο σεβασμού, που ασκούσε επιρροή στους σημαντικούς άρχοντες της Αλεξάνδρειας αλλά και της Μεσογείου. Ένας από αυτούς ήταν και ο Ορέστης, ο Ρωμαίος έπαρχος. Συναντιόντουσαν πολύ συχνά και μιλούσαν κυρίως για πολιτικά ζητήματα. Η Υπατία ασκούσε επιρροή όχι μόνο στην Αλεξάνδρεια, αλλά και στη Κωνσταντινούπολη, στη Συρία και στην Κυρήνη. Δυστυχώς, έργα της Υπατίας δεν έχουν διασωθεί. Μερικοί αναλυτές πιστεύουν ότι τα έργα της ήταν γραμμένα στα Αραβικά, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η δουλειά της αποτελούνταν από μαθηματικές φόρμουλες που η ίδια είχε δημιουργήσει. Η Υπατία είναι σημαντική για τον ρητορικό κανόνα, γιατί αποδεικνύει ότι και οι γυναίκες συμμετείχαν στις κοινωνικές και πνευματικές δραστηριότητες του αρχαίου κόσμου. Η Υπατία δίδασκε δημόσια για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, αποδεικνύοντας την εκπαίδευσή της στη φιλοσοφία και στη ρητορική. Υπάρχουν πολλά κείμενα που επικυρώνουν την ενασχόλησή της ως διδάσκουσα εκτός από τα μαθηματικά φιλοσοφία και ρητορεία. Η Υπατία μάλλον έκανε δύο είδη μαθημάτων. Ένα ιδιαίτερο, για την ελίτ των μαθητών της και τα δημόσια κηρύγματα της, στα οποία ασκούσε επιρροή στους Αλεξανδρινούς υπαλλήλους. Ήταν αγαπητή απ’ όλο τον κόσμο και οι διάφοροι επικεφαλής την συμβουλεύονταν πολύ συχνά.
Θεωρείται ότι υπάρχει μια σύνδεση ανάμεσα στην Νεοπλατωνική Φιλοσοφία και τα Μαθηματικά. Η φύση των μαθηματικών είναι το να δημιουργούν ιδέες παρμένες από υλικά αντικείμενα. Έτσι είναι η Γεωμετρία. Παρόλο που έχει προέλευσή της στον κόσμο της πρακτικής τοπογραφίας και των επιθεωρητών των βαρών και των μέτρων, ξεπερνά αυτές τις αρχές. Τα Στοιχεία ασχολούνται με έναν κόσμο που δεν είναι πλέον ο κόσμος της πρακτικής, αλλά ο κόσμος των ιδεών. Έτσι, τα Μαθηματικά θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ένα παράδειγμα της εν λόγω υπέρβασης πάνω από το υλικό που ο Νεοπλατωνισμός κάλεσε.
Το γεγονός ότι η Υπατία ήταν μαθηματικός δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Η Υπατία έμαθε μαθηματικά από τον πατέρα της τον Θέωνα. Κατάφερε να τον ξεπεράσει σε αυτό τον τομέα και να διδάξει σε πολλούς μαθητές. Μία πηγή αναφέρει ότι «Ισίδωρος επισκίασε σε μεγάλο βαθμό η Υπατία, όχι μόνο επειδή ήταν ένας άντρας και μια γυναίκα εκείνη, αλλά με τον τρόπο που μια πραγματική φιλόσοφος θα ανερχόταν σε απλή γεωμέτρης.» Παρ’ όλα αυτά η γνώμη αυτή δεν κέρδισε τον έπαινο ούτε από τις γυναίκες, ούτε από τους μαθηματικούς. Επιπλέον από το λεξικό του Σουίδα (βυζαντινό λεξικό που ήταν στηριγμένο στα έργα του Δαμασκίου), της αποδίδεται η συγγραφή  τριών έργων. Τα μόνα που είναι γνωστό ότι έχει γράψει συνδέονται με τα μαθηματικά και την αστρονομία. Θεωρείται ότι έχει βασίσει τα βιβλία της στη Νεοπλατωνική Φιλοσοφία.
 Η Υπατία τελικά δολοφονήθηκε, σύμφωνα με το Σωκράτη Σχολαστικό, από μερίδα πλήθους χριστιανών οι οποίοι πίστευαν ότι ήταν υπαίτια για τη μη συμφιλίωση του επάρχου Ορέστη και του Επισκόπου Αλεξανδρείας Κύριλλου. Ο εκκλησιαστικός ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός αναφέρει: «῏Ην τις γυνὴ ἐν τῇ Ἀλεξανδρείᾳ͵ τοὔνομα Ὑπατία· αὕτη Θέωνος μὲν τοῦ φιλοσόφου θυγάτηρ ἦν· ἐπὶ τοσοῦτον δὲ προὔβη παιδείας͵ ὡς ὑπερακοντίσαι τοὺς κατ΄ αὐτὴν φιλοσόφους͵ τὴν δὲ Πλατωνικὴν ἀπὸ Πλωτίνου καταγομένην διατριβὴν διαδέξασθαι͵ καὶ πάντα τὰ φιλόσοφα μαθήματα τοῖς βουλομένοις ἐκτίθεσθαι· διὸ καὶ οἱ πανταχόθεν φιλοσοφεῖν βουλόμενοι κατέτρεχον παρ΄ αὐτήν. Διὰ τὴν προσοῦσαν αὐτῇ ἐκ τῆς παιδεύσεως σεμνὴν παρρησίαν καὶ τοῖς ἄρχουσι σωφρόνως εἰς πρόσωπον ἤρχετο· καὶ οὐκ ἦν τις αἰσχύνη ἐν μέσῳ ἀνδρῶν παρεῖναι αὐτήν· πάντες γὰρ δι΄ ὑπερβάλλουσαν σωφροσύνην πλέον αὐτὴν ᾐδοῦντο καὶ κατεπλήττοντο. Κατὰ δὴ ταύτης τότε ὁ φθόνος ὡπλί↔σατο· ἐπεὶ γὰρ συνετύγχανε συχνότερον τῷ Ὀρέστῃ͵ διαβολὴν τοῦτ΄ ἐκίνησε κατ΄ αὐτῆς παρὰ τῷ τῆς ἐκκλησίας λαῷ͵ ὡς ἄρα εἴη αὕτη ἡ μὴ συγχωροῦσα τὸν Ὀρέστην εἰς φιλίαν τῷ ἐπισκόπῳ συμβῆναι. Καὶ δὴ συμφρονήσαντες ἄνδρες τὸ φρόνημα ἔνθερμοι͵ ὧν ἡγεῖτο Πέτρος τις ἀναγνώστης͵ ἐπιτηροῦσι τὴν ἄνθρωπον ἐπανιοῦσαν ἐπὶ οἰκίαν ποθέν· καὶ ἐκ τοῦ δίφρου ἐκβαλόντες͵ ἐπὶ τὴν ἐκκλησίαν ᾗ ἐπώνυμον Καισάριον συνέλκουσιν͵ ἀποδύσαντές τε τὴν ἐσθῆτα ὀστράκοις ἀνεῖλον· καὶ μεληδὸν διασπάσαντες͵ ἐπὶ τὸν καλούμενον Κιναρῶνα τὰ μέλη συνάραντες πυρὶ κατηνάλωσαν. Τοῦτο οὐ μικρὸν μῶμον Κυρίλλῳ καὶ τῇ Ἀλεξανδρέων ἐκκλησίᾳ εἰργάσατο· ἀλλότριον γὰρ παντελῶς τῶν φρονούντων τὰ Χριστοῦ φόνοι καὶ μάχαι καὶ τὰ τούτοις παραπλήσια. Καὶ ταῦτα πέπρακται τῷ τετάρτῳ ἔτει τῆς Κυρίλλου ἐπισκοπῆς͵ ἐν ὑπατείᾳ Ὁνωρίου τὸ δέκατον͵ καὶ Θεοδοσίου τὸ ἕκτον͵ ἐν μηνὶ Μαρτίῳ͵ νηστειῶν οὐσῶν», οι οποίοι βρίσκονταν σε διένεξη και παρότι είχε πολλούς χριστιανούς φίλους. Ο φανατισμένος όχλος την ξεγύμνωσε, την κατέκοψε με θραύσματα αγγείων ή κοφτερά όστρακα και μετά έκαψαν τα σκορπισμένα και αιμόφυρτα μέλη της, πρακτική που ακολουθούσε ο όχλος της περιοχής και σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση του Πατριάρχη Προτέριου.
Για τα κίνητρα της δολοφονίας της, αλλά και την ανάμιξη του Κυρίλλου Αλεξανδρείας έχουν εκφραστεί ποικίλες απόψεις. Σύμφωνα με το Σωκράτη το Σχολαστικό, "ό φόνος ούτος προσήψεν ού μικρόν μώμον είς τόν Κύριλλον", δίχως όμως να προχωρά σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Ο αστεροειδής 238 Υπατία, που ανακαλύφθηκε το 1884, πήρε το όνομά του από την ιστορική αυτή μορφή.


                




Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΟΙ ΔΕΚΑ(10) ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ

1. Γίνε εσύ η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο.
Εάν αλλάξεις τον εαυτό σου, θα αλλάξεις τον κόσμο σου. Εάν αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου, τότε θα αλλάξουν οι ενέργειές σου, αλλά και το πώς αισθάνεσαι. Και με αυτόν τον τρόπο ο κόσμος γύρω σου θα αλλάξει. Όχι μόνο γιατί πλέον θα βλέπεις το περιβάλλον σου μέσω νέων «φακών» σκέψης και συναισθημάτων, αλλά και γιατί η αλλαγή μέσα σου μπορεί να σου επιτρέψει να αναλάβεις δράση με τρόπους που δεν είχες ποτέ φανταστεί.
2. Κανείς δεν μπορεί να με πειράξει χωρίς την άδειά μου.
Το τι νιώθεις και το πώς αντιδράς σε κάτι, είναι πάντα δική σου επιλογή. Μπορεί να υπάρχει ένας «κανονικός» ή ένας κοινός τρόπος αντίδρασης σε διαφορετικά πράγματα. Το σίγουρο είναι ότι μπορείς να επιλέξεις τις δικές σου σκέψεις, αντιδράσεις και συναισθήματα σχεδόν στα πάντα. Δεν χρειάζεται να πανικοβάλλεσαι, να αντιδράς υπερβολικά ή αρνητικά. Τουλάχιστον όχι κάθε φορά και όχι άμεσα. Μερικές φορές, αντιδρούμε αντανακλαστικά και όχι συνειδητά.
3. Ο αδύναμος δεν μπορεί ποτέ να συγχωρήσει. Η συγχώρεση είναι το χαρακτηριστικό του ισχυρού.
«Το ‘οφθαλμόν αντί οφθαλμού’ μπορεί να οδηγήσει μόνο στο να τυφλωθεί όλος ο κόσμος»
Το να καταπολεμάς το κακό με κακό δε πρόκειται να σε βοηθήσει. Μπορείς πάντα να επιλέγεις τον τρόπο αντίδρασής σου στις καταστάσεις. Όταν ενσωματώσεις αυτόν τον τρόπο σκέψης στη ζωή σου, τότε θα μπορείς να αντιδράς με ένα τρόπο που θα είναι πιο χρήσιμος για εσένα και για τους άλλους. Έχεις συνειδητοποιήσει ότι με το να συγχωρείς και να ξεχνάς το παρελθόν, θα προσφέρεις σε εσένα και τους γύρω σου μία μεγάλη υπηρεσία; Το να σπαταλάς το χρόνο σου σε αρνητικές εμπειρίες, από τη στιγμή που έχεις πάρει όλα τα μαθήματα από αυτές, δεν θα σου προσφέρει τίποτα. Το πιο πιθανό θα είναι να προκαλέσεις στο εαυτό σου περισσότερο πόνο και να τον παραλύσεις καθιστώντας τον ανίκανο να αναλάβει δράση όταν θα πρέπει. 4. Δεν θέλω να προβλέπω το μέλλον. Είμαι αφοσιωμένος στην παρούσα στιγμή. Ο Θεός δεν μου έδωσε τον έλεγχο της επόμενης στιγμής, αλλά αυτής.
Ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσεις την εσωτερική αντίσταση που συχνά σε σταματά από την ανάληψη δράσης, είναι να μείνεις στο παρόν όσο το δυνατόν περισσότερο και να είσαι δεκτικός. Γιατί; Επειδή, όταν ζεις στο παρόν, δεν ανησυχείς για την επόμενη στιγμή που ούτως ή άλλως δεν μπορείς να ελέγξεις.
5. Μια ουγκιά δράσης αξίζει περισσότερο από ένα τόνο διαδασκαλίας.
Χωρίς δράση δεν συμβαίνει τίποτα. Το αναλάβει όμως κανείς δράση είναι πολύ δύσκολο και συνήθως υπάρχει μεγάλη εσωτερική αντίσταση. Έτσι οι περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν στη διδασκαλία και επαναπαύονται νομίζοντας ότι έτσι προοδεύουν. Τα βιβλία προσφέρουν γνώση, η δράση όμως την μεταφράζει σε κατανόηση.
6. Είναι ανόητο να είσαι πολύ σίγουρος για την σοφία σου. Είναι υγιές να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι και οι ισχυρότεροι μπορεί να αποδυναμωθούν και οι σοφότεροι μπορεί να σφάλλουν.
Όταν θεοποιείς ανθρώπους -ακόμη κι αν έχουν καταφέρει εκπληκτικά πράγματα- κινδυνεύεις να αποστασιοποιηθείς από αυτούς. Συχνά αρχίζεις να αισθάνεσαι ότι εσύ δεν θα μπορούσες ποτέ να πετύχεις παρόμοια κατορθώματα. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι κι αυτοί είναι ανθρώπινα πλάσματα όπως εσύ, άσχετα με το τι έχουν καταφέρει.
7. Πρώτα θα σε αγνοήσουν, μετά θα γελάσουν με σένα, μετά θα σε πολεμήσουν, και τότε κέρδισες.
Να είσαι ανθεκτικός στα σαμποτάζ που σου στήνει ο ίδιος σου ο εαυτός. Μόνο τότε, η εσωτερική σου αντίσταση θα ασθενήσει και θα σε επισκέπτεται όλο και λιγότερο. Βρες αυτό που πραγματικά θέλεις να κάνεις και τότε θα βρεις και το εσωτερικό κίνητρο για να συνεχίσεις. Ένας λόγος που ο Γκάντι είχε τόσο μεγάλη επιτυχία με την μέθοδό της μη βίας, ήταν ότι ο ίδιος και οι οπαδοί του δεν παραιτήθηκαν ποτέ.
8. Βλέπω μόνο τις αρετές των ανθρώπων. Αφού δεν είμαι αλάθητος, δεν θα αναλύσω τα λάθη των άλλων.
Όλοι έχουμε κάτι καλό μέσα μας. Αν στοχεύεις στη βελτίωση τότε είναι χρήσιμο να επικεντρώνεσαι στις καλές πλευρές των ανθρώπων. Όταν εστιάζεις στα θετικά στοιχεία των άλλων, έχεις ακόμα ένα κίνητρο για να τους βοηθήσεις. Με το να βοηθάς τους άλλους δεν κάνεις μόνο την δική τους ζωή καλύτερη. Με τον καιρό παίρνεις πίσω ότι έδωσες, ενώ οι άνθρωποι που βοήθησες τείνουν περισσότερο να βοηθήσουν άλλα άτομα. Έτσι, όλοι μαζί, δημιουργείτε μια θετική αλλαγή που δυναμώνει.
9. Ευτυχία είναι όταν αυτά που σκέπτεσαι, αυτά που λες και αυτά που κάνεις, βρίσκονται σε αρμονία μεταξύ τους.
«Πάντα να στοχεύεις στην πλήρη αρμονία της σκέψης, των λόγων και των πράξεων. Πάντα να στοχεύεις στο να εξαγνίζεις τις σκέψεις σου και όλα θα είναι καλά».
Μία από τις καλύτερες συμβουλές για την βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων είναι να συμπεριφέρεσαι με συνέπεια και να επικοινωνείς με αυθεντικό τρόπο. Στους ανθρώπους αρέσει αυτό και ο νους γαληνεύει όταν οι σκέψεις, τα λόγια και οι πράξεις είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες. Όταν είσαι αληθινός δεν χρειάζεται να αποδείξεις τίποτα γιατί η γλώσσα του σώματός σου και ο τόνος της φωνής σου -τα οποία κάποιοι λένε ότι είναι το 90% της επικοινωνίας- είναι συντονισμένα με τις σκέψεις σου.

10. Η συνεχής ανάπτυξη είναι ο νόμος της ζωής. Αυτός που προσπαθεί να διατηρήσει τα δόγματά του για να φαίνεται συνεπής στους άλλους, οδηγεί τον εαυτό του σε λάθος δρόμο.
Υπάρχουν φορές που είσαι ασυνεπής ή που δίνεις την εντύπωση πως δεν ξέρεις τι κάνεις. Αυτό είναι προτιμότερο από το να προσπαθείς να διατηρείς παλιές απόψεις που ξέρεις ότι είναι λανθασμένες από φόβο μην σε κρίνουν οι άλλοι. Μην το κάνεις. Επέλεξε να αναπτύξεις την σκέψη σου και να  εξελιχθείς.






Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ από Alice Bailey (συγγραφέας)

Σήμερα αρχίζει η αναγνώριση απ’ όλους τους κλάδους της ιατρικής ότι τα αίτια όλων των ασθενειών πρέπει ν’ αναζητηθούν από τη μία στις κρυμμένες διαθέσεις του νου και της συγκινησιακής φύσης.  Η Εσωτερική Θεραπευτική περιλαμβάνει τη γνώση της σύστασης του ανθρώπου ως πνευματικού όντος καθώς και τη βιολογία και την ανατομία της φυσικής του μορφής. Σ’ αυτό το βιβλίο περιγράφονται οι επτά ακτινικές τεχνικές της θεραπευτικής, αναπτύσσονται οι νόμοι και οι κανόνες της θεραπείας, παρουσιάζονται τα βασικά αίτια των ασθενειών και δίνονται λεπτομερώς οι απαιτήσεις για την άσκηση της Θεραπευτικής.



Το όλο θέμα της θεραπείας είναι τόσο αρχαίο όσο κι ο χρόνος και ήταν πάντοτε αντικείμενο έρευνας και πειράματος. Αλλά ως προς την ορθή χρήση της ικανότητας και των δυνάμεων της θεραπείας η γνώση είναι σε νηπιακή κατάσταση. Μόνο σ’ αυτή την εποχή και γενιά είναι επιτέλους δυνατό να μεταδοθούν οι νόμοι της μαγνητικής θεραπείας και να υποδειχθούν τα αίτια εκείνων των ασθενειών –που ανακύπτουν στα τρία εσώτερα σώματα– οι οποίες σήμερα αφανίζουν την ανθρώπινη δομή, προκαλούν αδιάκοπο πόνο και οδύνη και εισάγουν τον άνθρωπο διαμέσου της πύλης που οδηγεί στον κόσμο της ασώματης ύπαρξης.
Μόνο σήμερα ο άνθρωπος βρίσκεται στο σημείο εξέλιξης της συνείδησής του όπου μπορεί να αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη δύναμη των υποκειμενικών κόσμων και η νέα και πελώρια επιστήμη της ψυχολογίας αποτελεί την ανταπόκρισή του στο αυξανόμενο αυτό ενδιαφέρον. Οι διαδικασίες διευθέτησης, εξάλειψης και θεραπείας απασχολούν τη διάνοια όλων των σκεπτόμενων ανθρώπων καθώς κι όλων των ανθρώπων που υποφέρουν. Έχουμε πολλά να κάνουμε και γι αυτό ζητώ υπομονή από μέρους σας.


Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ-KRISHNAMURTI JIDDU

Η ορθή εκπαίδευση είναι ασφαλώς ένας κίνδυνος για τα κυρίαρχα κράτη - γι’ αυτό και εμποδίζεται με ωμά ή λεπτεπίλεπτα μέσα. Η εκπαίδευση και η τροφή, όταν βρίσκονται στα χέρια των ολίγων, γίνονται τα μέσα για την υποταγή του ανθρώπου. Και οι κυβερνήσεις, είτε της αριστεράς είτε της δεξιάς, δεν ενδιαφέρονται όσο εμείς είμαστε αποδοτικές μηχανές κατασκευής εμπορευμάτων και σφαιρών. Λοιπόν, το γεγονός ότι αυτό συμβαίνει πάνω σ’ όλο τον κόσμο σημαίνει ότι εμείς που είμαστε οι πολίτες και οι εκπαιδευτές, και που είμαστε υπεύθυνοι για τις υπάρχουσες κυβερνήσεις, δεν ενδιαφερόμαστε βασικά για το αν υπάρχει για τον άνθρωπο ελευθερία ή σκλαβιά, ειρήνη ή πόλεμος, ευημερία ή αθλιότητα. Ζητούμε κάποια μεταρρύθμιση εδώ κι εκεί, αλλά οι περισσότεροι φοβόμαστε να γκρεμίσουμε την τωρινή κοινωνία και να χτίσουμε ένα εντελώς νέο οικοδόμημα, γιατί αυτό θα απαιτούσε μια ριζική μεταμόρφωση του εαυτού μας. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)


Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

Πολλές ερωτήσεις αναφέρονται στο θέμα της παχυσαρκίας, και συγκεκριμένα στο τι μπορεί να κάνει η Ομοιοπαθητική στο συγκεκριμένο πρόβλημα.Πρώτα απ' όλα πρέπει να διευκρινιστεί αν μια παχυσαρκία οφείλεται σε κάποια διαταραχή του οργανισμού και ειδικότερα σε κάποια ορμονική διαταραχή. Σε τέτοια περίπτωση, οπωσδήποτε η θεραπεία θα εστιαστεί στην αντιμετώπιση της πρωταρχικής διαταραχής. Στην περίπτωση αυτή μπορεί η Ομοιοπαθητική να βοηθήσει μόνη της ή σε συνδυασμό με μια αγωγή από ενδοκρινολόγο.Όμως αυτές οι περιπτώσεις είναι οι σπάνιες. Πιο συχνά η παχυσαρκία οφείλεται στις συνήθειες λήψης τροφής και σε κάποιες περιπτώσεις σε συνδυασμό με μια τάση «αργού μεταβολισμού». Ενώ δηλαδή δεν υπάρχει κάποια ορμονική ή άλλη διαταραχή, ο οργανισμός έχει την τάση να «παίρνει εύκολα κιλά». Στην περίπτωση αυτή η Ομοιοπαθητική μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ αποκαθιστώντας μια καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού, ώστε η δίαιτα να αρχίσει να αποδίδει.Ας έλθουμε όμως στις περιπτώσεις που το πρόβλημα οφείλεται αποκλειστικά στην υπερβολική λήψη τροφής (και σε δυσανάλογα μικρή σωματική άσκηση).Σ' αυτές τις περιπτώσεις είναι οπωσδήποτε απαραίτητη μια κατάλληλη δίαιτα, η οποία θα αποτελέσει και το κύριο μέσο επαναφοράς στο κανονικό βάρος. Είναι όμως σε όλους γνωστό ότι μια τέτοια δίαιτα για να είναι αποτελεσματική σε μόνιμη βάση και όχι μόνο πρόσκαιρα, απαιτείται να είναι μακροχρόνια και αυτό ακριβώς είναι το σημείο που οι πιο πολλοί παχύσαρκοι δυσκολεύονται ιδιαίτερα, αλλά και αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου η βοήθεια της Ομοιοπαθητικής μπορεί να είναι μεγάλη και πολλές φορές αναντικατάστατη.Είτε υπάρχουν κάποιες ψυχικές παράμετροι (π.χ. να τρώει κανείς υπερβολικά λόγω άγχους) είτε όχι, δηλαδή να είναι απλώς μια συνήθεια που δεν μπορούν να ελέγξουν, η Ομοιοπαθητική θα συνεισφέρει ουσιαστικά στην προσπάθεια τους, δίνοντας τους περισσότερες δυνάμεις και ευεξία ώστε η προσπάθεια αυτή να γίνει ευκολότερη και αποτελεσματικότερη.Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να συζητάτε διεξοδικά το πρόβλημα αυτό, με τον ομοιοπαθητικό σας γιατρό ώστε να καθοριστεί ένα πρόγραμμα που θα είναι το πλέον κατάλληλο για την περίπτωση σας. 
ΠΗΓΗ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ





Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

Η ΝΕΟ ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η ασθένεια δεν είναι κάτι που προξενείται από το εξωτερικό μας περιβάλλον, αλλά εμείς συμβάλλουμε στην δημιουργία της. Δυστυχώς οι άνθρωποι έχουμε μάθει να πηγαίνουμε για τις ασθένειές μας , ακόμη και για ένα κρυολόγημα , στον ειδικό, ο οποίος θα μας την αφαιρέσει, με οποιονδήποτε τρόπο, αν είναι δυνατόν ακόμη και αμέσως, για να μπορούμε να επιστρέψουμε στις δουλειές μας, στις δραστηριότητές μας.Δεν είναι υπερβολή να πούμε εδώ ότι το 98% των ανθρώπων δεν έχουν επίγνωση του τι συμβαίνει στο σώμα τους.
Το συνειδητοποιούν μόνο όταν αυτό πονάει και μετά το ξεχνούν πάλι.
Σώμα και διάνοια όμως αποτελούν μια ενότητα. Το σώμα θέλει να παίρνει το μήνυμα ότι το αφουγκραζόμαστε , ότι αναγνωρίζουμε το έργο του, την αποστολή του να μας κρατάει σε ισορροπία, να μας υπηρετεί, να μας πηγαίνει όπου θέλουμε, να είναι εκεί για μας συνεχώς -χωρίς διάλειμμα. Ακόμη και στον ύπνο μας αυτό εκτελεί κάποιες βασικές λειτουργίες.
Όπως έχουμε συνειδητοποιήσει την αξία της προσωπικής υγιεινής και καθαριότητας, έτσι, πρέπει να αφιερώνουμε έστω λίγα λεπτά την ημέρα για αφουγκραζόμαστε το σώμα στο επίπεδο της όλης ύπαρξής του.

Καλό είναι να καταλάβουμε ότι ο πόνος, ή η ασθένεια δεν είναι εχθροί μας , αλλά είναι η προσπάθεια του σώματος να μας αφυπνίσει, να μας προειδοποιήσει ότι δεν ζούμε με το «είναι» μας, δεν εκφράζουμε αυτό που αληθινά είμαστε ή θέλουμε να κάνουμε.
Η Νεο-Κρανιοϊερή Θεραπεία  είναι ο τρόπος να προσεγγίσουμε την αλήθεια του σώματος με απόλυτο σεβασμό έτσι ώστε να συναντηθούν όλα τα στοιχεία της ύπαρξής μας σώμα, διάνοια, ψυχή, να φέρουν πίσω την ισορροπία τους , και μόνο τότε το σώμα έχει την ευκαιρία να απαλλαγεί από την ασθένεια, τον πόνο.
Μέσα από τις συνεδρίες αναδύονται όλα όσα κάνουμε εμείς ώστε να επιτρέπουμε την αρρώστια, τον πόνο, την ανισορροπία να εισβάλουν μέσα μας , όσο μακρύτερα είμαστε από το σώμα μας , τόσο δίνουμε χώρο να εισβάλλουν μέσα μας οι παράγοντες που προξενούν ανισορροπία, πόνο ή ασθένεια. Με αυτή την ολιστική προσέγγιση της ύπαρξης του ατόμου , η Νεο ΚρανιοΙερή Θεραπεία συμβάλλει στην εξάλειψη πολλών δυσλειτουργιών όπως αϋπνία, σύνδρομο κόπωσης, κακή πέψη, ημικρανίες- πονοκέφαλοι, αυχενικός πόνος, βούισμα αυτιών, διαταραχές έμμηνης ρύσης κλπ.
Επί πλέον ,αποτελεί ιδανική προσέγγιση για θέματα γονιμότητας, αναπνευστικά προβλήματα, συναισθηματικές διαταραχές, κατάθλιψη, προβλήματα ή τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης και αυτοάνοσα νοσήματα .

Τι είναι ο Κρανιοιερός ρυθμός:  γεννιέται από τον κύκλο της παραγωγής του εγκεφαλονωτιαίου υγρού και της αποχέτευσής του στο λεμφικό και στο φλεβικό σύτημα του οργανισμού. Το εγκεφαλωνοτιαίο υγρό, που για λόγους απλούστευσης το ονομάζουμε Liquor, παράγεται στο κέντρου του εγκεφάλου και συγκεκριμένα στις τέσσερις κοιλίες του. Πιο απλουστευμένα, ο μηχανισός της παραγωγής του είναι ο ακόλουθος:
Αίμα εισέρχεται στο σύστημα φίλτρων των τεσσάρων κοιλιών του εγκεφάλου και μάλιστα στο χοριοειδές πλέγμα του, όπου φιλτράρονται τα ερυθρ΄αιμοσφαίρια  και μένει ως υπόλοιπο το Liquor. Από τη τέταρτη κοιλία ρέει τότε στο κλειστό σύστημα το οποίοι περιβάλλεται από τις μήννγγες.Το Liquor είναι ένα άχρωμο  και διαυγές υγρό και η ποσότητα του είναι περίπου 150 ml.
Σε κάθε έκκριση του Liquor τότε ολόκληρο το κρανιοιερό σύστημα (από το κρανίο μέχρι το ιερό οστούν) διαστέλλεται για να χωρέσει το πλεονάζον υγρό, ενώ όταν το πλεονάζον Liquor απορροφάται, το κρανιοιερό σύστημα συστέλλεται και επανέρχεται στην πρότερή του κατάσταση. Αυτή η Διαδικασία διαστολής και συστολής του σώματος ονομάζεται Κρανιοιερός Ρυθμός.
 Body Intelligence Introduction to Biodynamic Craniosacral Therapy - Brighton, UK